Terug
Artikelen

Welke sportlocaties zijn aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland Naar Artikel

Bedrijfsfitness Nederland is een onafhankelijke aanbieder van bedrijfsfitness.

Je kiest er uit ruim 3.800 sportlocaties. Niet alleen fitnesscentra zijn aangesloten, maar ook fysiofitness, spinnen crossfit, pilates, zwemmen, yoga, small group training, personal training en meer. 


Zit jouw locatie er niet tussen? Neem dan contact op met Bedrijfsfitness Nederland.


Lees meer


Wat is bedrijfsfitness? Naar Artikel

Bedrijfsfitness betekent dat je als medewerker de mogelijkheid hebt om met (belasting)voordeel te sporten via jouw werkgever.

Bedrijfsfitness wordt steeds vaker door werkgevers aangeboden als arbeidsvoorwaarde, vanuit de aandacht die werkgevers hebben voor vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en aantrekkelijk werkgeverschap.


Hoeveel voordeel je hebt bij deelname aan bedrijfsfitness hangt af van de voorwaarden van jouw werkgever en van jouw belastingvoordeel. Je kunt bijvoorbeeld (een deel van) het abonnementsgeld verrekenen met jouw brutoloon, jouw werkgever kan meebetalen aan het abonnement en een combinatie van beide is mogelijk.


Gemiddeld genomen hebben medewerkers 40% belastingvoordeel ten opzichte van het reguliere tarief, bij deelname aan bedrijfsfitness.


Lees meer


Hoe kan ik inloggen bij Bedrijfsfitness Nederland? Naar Artikel

Je hebt een fitnessabonnement afgesloten via FiscFree®. Dit abonnement verloopt via Bedrijfsfitness Nederland.


Om in te loggen bij Bedrijfsfitness Nederland volg je de volgende stappen:

  • Ga naar Mijn BFNL. 
  • Klik bij het inlogscherm op wachtwoord vergeten.
  • Vul het e-mailadres in waarmee je jouw fitnessabonnement hebt afgesloten.
  • Je ontvangt op dat e-mailadres een mail waarmee je een wachtwoord aanmaakt.


Ontvang je geen mail op jouw e-mailadres? 

  • Controleer of je het juiste mailadres hebt ingevuld.
  • Controleer of de mail in de ongewenste mail (spam) terecht is gekomen.
  • Als de punten hierboven niks opleveren neem je contact op met BFNL via 0513 – 63 31 11.


Lees meer

  • Voor andere vragen over inloggen bij Bedrijfsfitness Nederland, klik hier.
  • Je kunt ook terecht bij de klantenservice van BFNL via 0513 – 633 111 of klantenservice@bfnl.nl.




Kan ik overstappen naar Bedrijfsfitness met een privé abonnement? Naar Artikel

Ja, dat kan. Als jouw huidige sportlocatie is aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland, geef je bij jouw inschrijving via FiscFree® aan dat je daar al een privé abonnement hebt. 

Bedrijfsfitness Nederland heeft een handige overstapservice. Zij stemmen jouw overstap af met de sportlocatie, zodat overlap van abonnementen wordt voorkomen. 


Let op! Het bedrijfsfitnessabonnement via FiscFree® wordt gezien als een ‘nieuw’ abonnement. Dit betekent dat het de eerste periode niet mogelijk is om tussentijds op te zeggen. Dit kan aan het einde van de contractperiode.


Goed om te weten

  • Het is handig om vooraf met jouw sportlocatie te overleggen per wanneer je kunt overstappen naar een bedrijfsfitnessabonnement. Dit is meestal per eerstvolgende kalendermaand.
  • Abonnementen via Bedrijfsfitness Nederland hebben altijd een looptijd van 6 of 12 maanden.
  • Kosten voor intake worden bij de overstap uiteraard niet in rekening gebracht.
  • Zodra je inschrijving is verwerkt, loopt je abonnement via Bedrijfsfitness Nederland. Abonnement wijzigingen dien je vanaf dat moment door te geven bij Bedrijfsfitness Nederland.


Voor vragen kun je terecht bij Bedrijfsfitness Nederland



Lees meer


Welk bedrag mag ik besteden aan mijn bedrijfsfitnessabonnement? Naar Artikel

Jij mag zelf bepalen welk bedrag je besteedt aan jouw bedrijfsfitnessabonnement. Maar jouw werkgever bepaalt welk bedrag je mag verrekenen voor het verkrijgen van belastingvoordeel. 


Het maximaal te verrekenen bedrag voor bedrijfsfitness vind je in FiscFree® in de spelregels. 


Je mag altijd een duurder fitnessabonnement aanschaffen, maar over de meerprijs heb je geen belastingvoordeel.


Lees meer



Hoe kan ik mij inschrijven voor bedrijfsfitness? Naar Artikel

Wil je meedoen met bedrijfsfitness? Volg dan de volgende stappen:


  1. Log in op jouw FiscFree® account.
  2. Klik bij de productgroep Fitness op Shop Nu.
  3. Lees voor de zekerheid de spelregels goed door.
  4. Klik op Start.
  5. Vul de postcode in van jouw sportschool.
  6. Klik op Verder achter de sportschool van jouw keuze.
  7. Kies de gewenste abonnementsvorm.
  8. Vink aan of je hier al sport of nog niet.
  9. Geef jouw voorkeur startdatum aan.
  10. Bekijk de indicatie van jouw belastingvoordeel.
  11. Ben je enthousiast? Klik op Inschrijven.
  12. Ga akkoord met de algemene voorwaarden.
  13. Klik op Volgende.
  14. Geef aan hoe je het bedrag met jouw werkgever wilt verrekenen.
  15. Klik op Opslaan.
  16. Lees de Aanvulling op de Arbeidsovereenkomst goed door.
  17. Ben je hiermee akkoord? Klik dan het vinkje en op Akkoord.
  18. Jouw aanvraag is nu ter goedkeuring naar jouw werkgever gestuurd.
  19. Nadat jouw werkgever jouw aanvraag heeft goedgekeurd ontvang je hiervan bericht per e-mail.
  20. De sportschool neem contact met jou op voor een intakegesprek.


Goed om te weten

Staat Bedrijfsfitness niet in het aanbod van FiscFree® van jouw werkgever? Dan kun je op dit moment (nog) niet meedoen met bedrijfsfitness. Je kunt bij jouw werkgever informeren of er plannen zijn om hieraan mee te gaan doen. 


Lees meer



Waarom zijn tarieven van fitness in FiscFree® soms anders dan die van de sportschool? Naar Artikel

Het fitnessabonnement dat je via FiscFree® afsluit loopt via Bedrijfsfitness Nederland. Samen met de sportschool bepaalt Bedrijfsfitness Nederland voor welk tarief FiscFree® het abonnement aanbiedt. 


Als er tariefverschil is tussen de sportschool en FiscFree® komt dit door één van deze redenen: 

  1. Andere tariefperiode 
    Het abonnement van Bedrijfsfitness Nederland is altijd per maand. Veel sportscholen werken met een tarief per 4 weken. Hierdoor lijkt er een verschil in tarief te zijn, wat niet altijd zo is.
  2. Langere looptijd abonnement
    De looptijd van een abonnement bij Bedrijfsfitness Nederland is maximaal 12 maanden.
    Sluit je jouw abonnement rechtstreeks bij de sportschool af? Dan kun je ook kiezen voor een looptijd langer dan 12 maanden. Sportabonnementen met een langere looptijd hebben vaak een lager termijnbedrag dan abonnementen met een kortere looptijd. 
  3. Aanbieding sportschool
    Soms heeft de sportschool een tijdelijke aanbieding, zoals korting op het termijnbedrag of gratis extra producten. Deze aanbiedingen worden niet aangeboden bij Bedrijfsfitness via FiscFree®.
  4. Je bent al langer lid bij het fitnesscentrum
    Jij sport al langere tijd bij jouw sportschool waardoor je nog het oude tarief betaalt. Ga je met belastingvoordeel sporten via FiscFree® en stap je over naar Bedrijfsfitness Nederland? Dan sluit je een nieuw abonnement en betaal je het nieuwste tarief.


Heb je verder nog vragen over tarieven? Neem dan contact op met Bedrijfsfitness Nederland.


Lees meer



Hoe bestel ik een fitnessabonnement? Naar Artikel

Om een fitnessabonnement via FiscFree® te bestellen maak je eerst een account aan in FiscFree®. Daarna volg je de onderstaande stappen.


Fitnessabonnement bestellen via FiscFree®

  1. Log in op jouw FiscFree® account.
  2. Bekijk in de spelregels wat jouw werkgever in de categorie Fitness aanbiedt.
  3. Ga naar de categorie Fitness en klik op Shop nu.
  4. Klik op de groene knop Start.
  5. Zoek op naam of op postcode naar de gewenste sportlocatie. 
  6. Selecteer de sportschool van jouw keuze door op de groene knop Verder te klikken.
  7. Selecteer vervolgens het abonnement van jouw keuze.
  8. Geef aan of je al een lopend abonnement hebt.
    • Heb je al een lopend abonnement bij de sportschool van jouw keuze? 
      • Jouw abonnement wordt overgenomen door Bedrijfsfitness Nederland. 
      • Je betaalt geen intakekosten.
      • De voorwaarden van Bedrijfsfitness Nederland zijn van toepassing. 
      • Omdat er een ‘nieuw’ abonnement wordt afgesloten via Bedrijfsfitness Nederland ben je verplicht de volledige eerste contractstermijn te voltooien. Daarna kun je weer per maand opzeggen.
    • Heb je nog geen lopend abonnement bij een sportschool?
      • Ga door naar de volgende stap.
  9. Geef de gewenste startdatum aan. 
  10. Let op: Omdat er tijd nodig is om jouw aanvraag te verwerken, raden we je aan om een datum te kiezen die minstens 2 weken in de toekomst ligt. De datum die jij aangeeft is een voorkeursdatum. Die kan dus anders zijn dan de uiteindelijke startdatum.
  11. Klik op de groene knop Inschrijven.
  12. Controleer jouw bestelling. 
  13. Lees de algemene voorwaarden en zet een vinkje in het hokje als je ermee akkoord gaat.
  14. Klik op de groene knop Volgende.
  15. Is jouw abonnement duurder dan wat je met jouw werkgever mag verreken volgens de spelregels?
    • Ja:
      • Geef aan hoe je het nettobedrag wil betalen.
      • Klik op de groene knop Opslaan.
      • Klik op Verder naar verrekenen.
    • Nee:
      • Ga door naar de volgende stap.
  16. Geef aan hoe je het bedrag van jouw fitnessabonnement met jouw werkgever wilt verrekenen en klik op Opslaan.
  17. Lees de tekst van de Aanvulling op de Arbeidsovereenkomst.
  18. Klopt de Aanvulling op de Arbeidsovereenkomst en ga je ermee akkoord? Zet een vinkje in het hokje voor Ja, ik ga akkoord met deze aanvulling op mijn arbeidsovereenkomst.
  19. Klik op de groene knop Akkoord.
  20. Je hebt nu digitaal jouw handtekening onder de Aanvulling op de Arbeidsovereenkomst gezet.
  21. FiscFree® stuurt jou automatisch een mail dat jouw aanvraag naar jouw werkgever is gestuurd ter goedkeuring.
    • De bestelling is pas definitief als jouw werkgever de bestelling heeft goedgekeurd.
    • Je krijgt hierover vanuit FiscFree® bericht per mail en je ontvangt van Bedrijfsfitness Nederland een bevestiging van jouw aanmelding.
    • De sportschool neemt contact met jou op over de startdatum van jouw abonnement en een eventueel intakegesprek.


Heb je vragen over jouw lopende fitnessabonnement of wil je iets wijzigen? Neem dan contact op met de klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland (0513) 63 31 11 of log in op www.mijnBFNL.nl.


Lees meer





Hoe moet ik mijn fitnessabonnement aanpassen, opschorten of opzeggen? Naar Artikel

Je hebt een fitnessabonnement via FiscFree®. Dit abonnement loopt via Bedrijfsfitness Nederland (BFNL).

Voor de veel gestelde vragen over fitness kun je terecht op de website van BFNL via Zoeken | Bedrijfsfitness Nederland.

Voor het  aanpassen, opschorten of opzeggen van jouw abonnement volg je de stappen hieronder.


Te volgen stappen voor aanpassen, opschorten of opzeggen fitnessabonnement via Bedrijfsfitness Nederland

  • Ga naar jouw persoonlijke MijnBFNL account. 
  • Vul jouw emailadres en wachtwoord in.
  • Als je bent ingelogd klik je op Mijn abonnement.
    • Wil je jouw abonnement aanpassen
      • Ga naar wijzigen.
      • Geef jouw wijziging door.
      • Je ontvangt van de klantenservice van BFNL een bevestiging als de wijziging is verwerkt.
    • Wil je jouw abonnement opschorten?
      • Dat kan alleen in bepaalde gevallen, zie hiervoor Zoeken | Bedrijfsfitness Nederland.
      • Je ontvangt van de klantenservice van BFNL een bevestiging per e-mail met de periode van opschorten en vermelding van de nieuwe einddatum van je abonnement.
    • Wil je jouw abonnement opzeggen?
      • Ga naar abonnement aanpassen.
      • Geef jouw opzegging door. 
      • Je ontvangt van de klantenservice van BFNL een bevestiging als ze jouw opzegging hebben ontvangen.
      • Jouw werkgever en jouw sportlocatie ontvangen ook bericht van BFNL over jouw opzegging. 
      • Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement.


Meer  informatie



Hoe moet ik mijn bedrijfsfitnessabonnement opzeggen? Naar Artikel

Het bedrijfsfitnessabonnement die je via FiscFree® hebt afgesloten kun je opzeggen bij Bedrijfsfitness Nederland. 


Belangrijk om te weten is dat de eerste abonnementsperiode van jouw fitnessabonnement via FiscFree® een contract-vast-periode is. Je kunt niet tussentijds opzeggen en moet die eerste contractperiode moet je voltooien. Tijdens het afsluiten van jouw abonnement kies je voor een halfjaar of een jaar contract-vast. 

Standaard wordt na deze periode het abonnement automatisch verlengd. Het abonnement wordt dan omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment is jouw abonnement tussentijds opzegbaar met een opzegtermijn van 1 abonnementsmaand.


Voor het opzeggen van jouw bedrijfsfitnessabonnement geeft je de wijziging aan in MijnBFNL.nl. Bij vragen hierover neem je contact op met Bedrijfsfitness Nederland.


Heeft Bedrijfsfitness Nederland jouw opzegging ontvangen? Dan informeren zij jouw werkgever en de sportlocatie. Jij krijgt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement. 


Goed om te weten

  • Je kunt jouw abonnement niet opzeggen bij jouw sportschool, maar alleen bij Bedrijfsfitness Nederland. 
  • De eerste contract-vast-periode moet je altijd voltooien. Daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand.
  • Zeg je jouw abonnement niet op? Dan wordt het automatisch stilzwijgend verlengd.


Lees meer



Ik ga uit dienst, wat gebeurt er met mijn bedrijfsfitnessabonnement? Naar Artikel

Als je uit dienst gaat, kan jouw bedrijfsfitnessabonnement niet worden voortgezet. 


Geeft je wijziging aan in MijnBFNL.nl. Heb je vragen hierover neem dan contact op met Bedrijfsfitness Nederland.


Bedrijfsfitness Nederland beëindigt jouw abonnement per eerstvolgende mogelijkheid.


Lees meer


Kan ik overstappen naar een andere sportlocatie voor bedrijfsfitness? Naar Artikel

Ja, je kunt overstappen naar een andere sportlocatie wanneer je in de verlengingsperiode van jouw abonnement zit. 


Hoe stap je over naar een andere sportlocatie?

  1. Geeft je wijziging aan in MijnBFNL.nl. Houd daarbij rekening met de opzegtermijn en de contractvoorwaarden van Bedrijfsfitness Nederland. Heb je vragen neem dan contact op met Bedrijfsfitness Nederland
  2. Je sluit via FiscFree® een nieuw bedrijfsfitnessabonnement voor de nieuwe locatie. 
  3. Omdat je een nieuwe contract-vast-periode aangaat moet jouw werkgever jouw aanvraag eerst opnieuw beoordelen en goedkeuren.
  4. Na goedkeuring door jouw werkgever kun je sporten bij de nieuwe sportlocatie.


Lees meer


Kan ik mijn bedrijfsfitnessabonnement wijzigen? Naar Artikel

Ja, je kunt jouw bedrijfsfitnessabonnement wijzigen. Of je jouw abonnement per direct kunt wijzigen hangt van het volgende af:


  1. Is het een upgrade?
    Een upgrade van intensiteit kan Bedrijfsfitness Nederland op ieder moment verwerken. Een upgrade is bijvoorbeeld als je van 1x per week naar onbeperkt sporten gaat, of van daluren naar 'gewone' uren.
    Jouw wijziging wordt per eerst mogelijke datum verwerkt.
  2. Is het een downgrade?
    Dit kan alleen als jouw vast-contract-periode voor bij is, dus als jouw abonnement een looptijd voor onbepaalde tijd heeft. Je kan jouw abonnement dan wijzigen met inachtneming van 1 maand wijzigingstermijn.
    Log in op MijnBFNL.nl of neem contact op met de klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland om jouw abonnement te wijzigen.


Je ontvangt van de klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland een definitieve bevestiging als de wijziging is verwerkt.



Kan ik mijn fitnessabonnement tijdelijk stopzetten? Naar Artikel

Ja, in bepaalde gevallen kun je jouw fitnesabonnement tijdelijk stopzetten. Kijk bij de FAQ op de site van Bedrijfsfitness Nederland in welke gevallen dit kan. 


Opschorten wegens vakantie is niet mogelijk. 

Een opschorting kan niet met terugwerkende kracht ingaan.


Hoe zet je jouw fitnessabonnement tijdelijk stop?

Het tijdelijk stopzetten van jouw fitnessabonnement vraag je aan via MijnBFNL.nl. Heb je vragen hierover neem dan contact op met de klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland.

Zij vertellen je ook welke verklaringen en andere bewijsdocumenten ze hiervoor nodig hebben.

Het uitstellen van een eventuele verlenging van jouw fitnessabonnement wordt automatisch geregeld bij het tijdelijk stopzetten van jouw abonnement. Na goedkeuring van de tijdelijke stopzetten door Bedrijfsfitness Nederland ontvang je van hen een bevestiging per e-mail met de nieuwe einddatum van jouw abonnement.



Verrekening bij tijdelijk stopzetten

De verrekening van jouw fitnessabonnement met jouw werkgever loopt meestal gewoon door, totdat je de hele 6 of 12 maanden hebt verrekend. Dus ook als jouw abonnement tijdelijk is stopgezet.

Omdat de einddatum van jouw abonnement wordt opgeschoven, ben je eerder klaar met verrekenen terwijl jouw abonnement nog wel gewoon doorloopt (net zo lang als de opschortingsperiode). 

Zodra jouw werkgever een nieuwe factuur van ons ontvangt, start de verrekening van de volgende abonnementsperiode. 


Lees meer



Mijn bedrijfsfitnessabonnement loopt binnenkort af. Moet ik mij opnieuw inschrijven? Naar Artikel

Jouw bedrijfsfitnessabonnement wordt automatisch verlengd. Het is dus niet nodig om je opnieuw in te schrijven.

Jouw werkgever ontvangt weer een factuur voor 6 of 12 maanden, afhankelijk van het abonnement dat je in eerste instantie koos.


De verlening gebeurt onder dezelfde voorwaarden als bij jouw eerste abonnement: het bedrag wordt op dezelfde manier verrekend en je houdt hetzelfde type abonnement.


Na verlenging wordt de eerste contract-vast-periode omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Dit betekent dat jouw abonnement tussentijds opzegbaar is, met 1 abonnementsmaand opzegtermijn.


Zeg je dan jouw abonnement op? Dan volgt er een creditnota voor jouw werkgever en wordt de verrekening met jouw salaris stopgezet. 


Wil je jouw abonnement opzeggen of wijzigen? Dit kun je zelf regelen via MijnBFNL.nl. Heb je vragen hierover neem contact op met de klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland.


Lees meer