Welke sportlocaties zijn aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland Naar Artikel
Bedrijfsfitness Nederland is een onafhankelijke aanbieder van bedrijfsfitness.
Je kiest er uit ruim 3.800 sportlocaties. Niet alleen fitnesscentra zijn aangesloten, maar ook fysiofitness, spinnen crossfit, pilates, zwemmen, yoga, small group training, personal training en meer.
Zit jouw locatie er niet tussen? Neem dan contact op met Bedrijfsfitness Nederland via 0513 - 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl.
Lees meer
Wat is bedrijfsfitness? Naar Artikel
Bedrijfsfitness betekent dat een medewerker de mogelijkheid heeft om met (belasting)voordeel te sporten via de werkgever.
Bedrijfsfitness wordt steeds vaker door werkgevers aangeboden als arbeidsvoorwaarde, vanuit de aandacht die ze hebben voor vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en aantrekkelijk werkgeverschap.
Hoeveel voordeel een medewerker heeft bij deelname aan bedrijfsfitness hangt af van de voorwaarden van de werkgever.
De medewerker kan (een deel van) het abonnementsgeld verrekenen met zijn brutoloon, de werkgever kan meebetalen aan het abonnement en een combinatie van beide is mogelijk.
Gemiddeld genomen hebben medewerkers 40% belastingvoordeel ten opzichte van het reguliere tarief, bij deelname aan bedrijfsfitness.
Lees meer
Hoe kan ik inloggen bij Bedrijfsfitness Nederland? Naar Artikel
Je hebt een fitnessabonnement afgesloten via FiscFree®. Dit abonnement verloopt via Bedrijfsfitness Nederland.
Om in te loggen bij Bedrijfsfitness Nederland volg je de volgende stappen:
- Ga naar Mijn BFNL.
- Klik bij het inlogscherm op wachtwoord vergeten.
- Vul het e-mailadres in waarmee je jouw fitnessabonnement hebt afgesloten.
- Je ontvangt op dat e-mailadres een mail waarmee je een wachtwoord aanmaakt.
Ontvang je geen mail op jouw e-mailadres?
- Controleer of je het juiste mailadres hebt ingevuld.
- Controleer je in jouw email jouw ongewenste inbox.
- Als beiden niks opleveren neem je contact op met BFNL via 0513 – 63 31 11.
Lees meer
- Voor andere vragen over inloggen bij Bedrijfsfitness Nederland, klik hier.
- Je kunt ook terecht bij de klantenservice van BFNL via 0513 – 633 111 of klantenservice@bfnl.nl.
Kan ik overstappen naar Bedrijfsfitness met een privé abonnement? Naar Artikel
Ja, dat kan. Als jouw huidige sportlocatie is aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland, geef je bij jouw inschrijving via FiscFree® aan dat je daar al een privé abonnement hebt.
Bedrijfsfitness Nederland heeft een handige overstapservice. Zij stemmen jouw overstap af met de sportlocatie, zodat overlap van abonnementen wordt voorkomen.
Let op! Het bedrijfsfitnessabonnement via FiscFree® wordt gezien als een ‘nieuw’ abonnement. Dit betekent dat het de eerste periode niet mogelijk is om tussentijds op te zeggen. Dit kan aan het einde van de contractperiode.
Goed om te weten
- Het is handig om vooraf met jouw sportlocatie te overleggen per wanneer je kunt overstappen naar een bedrijfsfitnessabonnement. Dit is meestal per eerstvolgende kalendermaand.
- Abonnementen via Bedrijfsfitness Nederland hebben altijd een looptijd van 6 of 12 maanden.
- Kosten voor intake worden bij de overstap uiteraard niet in rekening gebracht.
- Zodra je inschrijving is verwerkt, loopt je abonnement via Bedrijfsfitness Nederland. Abonnement wijzigingen dien je vanaf dat moment door te geven bij Bedrijfsfitness Nederland.
Voor vragen kun je terecht bij Bedrijfsfitness Nederland via 0513 - 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl.
Lees meer
Welk bedrag mag ik besteden aan mijn bedrijfsfitnessabonnement? Naar Artikel
Jij mag zelf bepalen welk bedrag je besteedt aan jouw bedrijfsfitnessabonnement. Maar jouw werkgever bepaalt welk bedrag je mag verrekenen voor het verkrijgen van belastingvoordeel.
Het maximaal te verrekenen bedrag voor bedrijfsfitness vind je in FiscFree® in de spelregels.
Je mag altijd een duurder fitnessabonnement aanschaffen, maar over de meerprijs heb je geen belastingvoordeel.
Lees meer
Hoe kan ik mij inschrijven voor bedrijfsfitness? Naar Artikel
Wil je meedoen met bedrijfsfitness? Volg dan de volgende stappen:
- Log in op jouw FiscFree® account.
- Klik bij de productgroep Fitness op Shop Nu.
- Lees voor de zekerheid de spelregels goed door.
- Klik op Start.
- Vul de postcode in van jouw sportschool.
- Klik op Verder achter de sportschool van jouw keuze.
- Kies de gewenste abonnementsvorm.
- Vink aan of je hier al sport of nog niet.
- Geef jouw voorkeur stardatum aan.
- Bekijk de indicatie van jouw belastingvoordeel.
- Ben je enthousiast? Klik op Inschrijven.
- Ga akkoord met de algemene voorwaarden.
- Klik op Volgende.
- Geef aan hoe je het bedrag met jouw werkgever wilt verrekenen.
- Klik op Opslaan.
- Lees de Aanvulling op de Arbeidsovereenkomst goed door.
- Ben je hiermee akkoord? Klik dan het vinkje en op Akkoord.
- Jouw aanvraag is nu ter goedkeuring naar jouw werkgever gestuurd.
- Nadat jouw werkgever jouw aanvraag heeft goedgekeurd ontvang je hiervan bericht per e-mail.
- De sportschool neem contact met jou op voor een intakegesprek.
Goed om te weten
Staat Bedrijfsfitness niet in het aanbod van FiscFree® van jouw werkgever? Dan kun je op dit moment (nog) niet meedoen met bedrijfsfitness. Je kunt bij jouw werkgever informeren of er plannen zijn om hieraan mee te gaan doen.
Lees meer
Waarom zijn tarieven van fitness in FiscFree® soms anders dan die van de sportschool? Naar Artikel
Het fitnessabonnement dat je via FiscFree® afsluit loopt via Bedrijfsfitness Nederland. Samen met de sportschool bepaalt Bedrijfsfitness Nederland voor welk tarief FiscFree® het abonnement aanbiedt.
Als er tariefverschil is tussen de sportschool en FiscFree® komt dit door één van deze redenen:
- Andere tariefperiode
Het abonnement van Bedrijfsfitness Nederland is altijd per maand. Veel sportscholen werken met een tarief per 4 weken. Hierdoor lijkt er een verschil in tarief te zijn, wat niet altijd zo is. - Langere looptijd abonnement
De looptijd van een abonnement bij Bedrijfsfitness Nederland is maximaal 12 maanden.
Sluit je jouw abonnement rechtstreeks bij de sportschool af? Dan kun je ook kiezen voor een looptijd langer dan 12 maanden. Sportabonnementen met een langere looptijd hebben vaak een lager termijnbedrag dan abonnementen met een kortere looptijd. - Aanbieding sportschool
Soms heeft de sportschool een tijdelijke aanbieding, zoals korting op het termijnbedrag of gratis extra producten. Deze aanbiedingen worden niet aangeboden bij Bedrijfsfitness via FiscFree®. - Je bent al langer lid bij het fitnesscentrum
Jij sport al langere tijd bij jouw sportschool waardoor je nog het oude tarief betaalt. Ga je met belastingvoordeel sporten via FiscFree® en stap je over naar Bedrijfsfitness Nederland? Dan sluit je een nieuw abonnement en betaal je het nieuwste tarief.
Heb je verder nog vragen over tarieven? Neem dan contact op met Bedrijfsfitness Nederland.
Lees meer
Hoe moet ik mijn fitnessabonnement aanpassen, opschorten of opzeggen? Naar Artikel
Je hebt een fitnessabonnement via FiscFree®. Dit abonnement loopt via Bedrijfsfitness Nederland (BFNL).
Voor de veel gestelde vragen over fitness kun je terecht op de website van BFNL via Zoeken | Bedrijfsfitness Nederland.
Voor het aanpassen, opschorten of opzeggen van jouw abonnement volg je de stappen hieronder.
Te volgen stappen voor aanpassen, opschorten of opzeggen fitnessabonnement via Bedrijfsfitness Nederland
- Ga naar jouw persoonlijke MijnBFNL account.
- Vul jouw emailadres en wachtwoord in.
- Als je bent ingelogd klik je op Mijn abonnement.
- Wil je jouw abonnement aanpassen?
- Ga naar wijzigen.
- Geef jouw wijziging door.
- Je ontvangt van de klantenservice van BFNL een bevestiging als de wijziging is verwerkt.
- Wil je jouw abonnement opschorten?
- Dat kan alleen in bepaalde gevallen, zie hiervoor Zoeken | Bedrijfsfitness Nederland.
- Je ontvangt van de klantenservice van BFNL een bevestiging per e-mail met de periode van opschorten en vermelding van de nieuwe einddatum van je abonnement.
- Wil je jouw abonnement opzeggen?
- Ga naar abonnement aanpassen.
- Geef jouw opzegging door.
- Je ontvangt van de klantenservice van BFNL een bevestiging als ze jouw opzegging hebben ontvangen.
- Jouw werkgever en jouw sportlocatie ontvangen ook bericht van BFNL over jouw opzegging.
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement.
- Wil je jouw abonnement aanpassen?
Meer informatie
- Jouw fitnessabonnement in FiscFree® loopt via Bedrijfsfitness Nederland (BFNL).
- Alle veel gestelde vragen over bedrijfsfitness kun je vinden op de website van BFNL via Zoeken | Bedrijfsfitness Nederland.
- Voor vragen kun je ook terecht bij de klantenservice van BFNL via 0513 – 633 111 of klantenservice@bfnl.nl.
Hoe moet ik mijn bedrijfsfitnessabonnement opzeggen? Naar Artikel
Het bedrijfsfitnessabonnement die je via FiscFree® hebt afgesloten kun je opzeggen bij Bedrijfsfitness Nederland.
Belangrijk om te weten is dat de eerste abonnementsperiode van jouw fitnessabonnement via FiscFree® een contract-vast-periode is. Je kunt dan niet tussentijds opzeggen, de contractperiode moet je voltooien. Tijdens het afsluiten van jouw abonnement kies je voor een halfjaar of een jaar contract-vast.
Standaard wordt na deze periode het abonnement automatisch verlengt. Het abonnement wordt dan omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment is jouw abonnement tussentijds opzegbaar met 1 abonnementsmaand opzegtermijn.
Voor het opzeggen van jouw bedrijfsfitnessabonnement neem je contact op met Bedrijfsfitness Nederland via 0513 - 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl. Of je geeft je wijziging aan in MijnBFNL.nl.
Heeft Bedrijfsfitness Nederland jouw opzegging ontvangen? Dan informeren zij jouw werkgever en de sportlocatie. Jij krijgt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement.
Goed om te weten
- Je kunt jouw abonnement niet opzeggen bij jouw sportschool, alleen bij Bedrijfsfitness Nederland.
- De eerste contract-vast-periode moet je altijd voltooien. Daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand.
- Zeg je jouw abonnement niet op? Dan wordt het automatisch stilzwijgend verlengd.
Lees meer
- Kan ik mijn Bedrijfsfitnessabonnement tijdelijk opzeggen?
- Ik ga uit dienst, wat gebeurt er met mijn bedrijfsfitnessabonnement?
- Kan ik mijn bedrijfsfitnessabonnement wijzigen?
Ik ga uit dienst, wat gebeurt er met mijn bedrijfsfitnessabonnement? Naar Artikel
Als je uit dienst gaat, kan jouw bedrijfsfitness abonnement niet worden voortgezet.
Neem contact op met Bedrijfsfitness Nederland via 0513 - 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl om jouw abonnement op te zeggen.
Bedrijfsfitness Nederland beëindigt jouw abonnement per eerstvolgende mogelijkheid.
Lees meer
Kan ik overstappen naar een andere sportlocatie voor bedrijfsfitness? Naar Artikel
Ja, je kunt overstappen naar een andere sportlocatie wanneer je in een verlenging van je abonnement zit.
Hoe stap je over naar een andere sportlocatie?
- Je zegt jouw huidige bedrijfsfitnessabonnement op via 0513 - 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl. Of je geeft je wijziging aan in MijnBFNL.nl. Houd daarbij rekening met de opzegtermijn en de contractvoorwaarden van Bedrijfsfitness Nederland.
- Je sluit via FiscFree® een nieuw bedrijfsfitnessabonnement voor de nieuwe locatie.
- Omdat je een nieuwe contract-vast-periode aangaat moet jouw werkgever jouw aanvraag eerst opnieuw beoordelen en goedkeuren.
- Na goedkeuring door jouw werkgever kun je sporten bij de nieuwe sportlocatie.
Lees meer
Kan ik mijn bedrijfsfitnessabonnement wijzigen? Naar Artikel
Ja, je kunt jouw bedrijfsfitnessabonnement wijzigen. Of je jouw abonnement per direct kunt wijzigen hangt van het volgende af:
- Is het een upgrade?
Een upgrade van intensiteit kan Bedrijfsfitness Nederland op ieder moment verwerken. Bijvoorbeeld als je van 1x per week naar of onbeperkt wilt. Of van daluren naar 'gewone' uren.
Jouw wijziging wordt per eerst mogelijke datum verwerkt. - Is het een downgrade?
Dit kan alleen als jouw vast-contract-periode voor bij is, dus als jouw abonnement een looptijd voor onbepaalde tijd heeft. Je kan jouw abonnement dan wijzigen met inachtneming van 1 maand wijzigingstermijn.
Log in op MijnBFNL.nl of neem contact op met de klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland via 0513 - 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl om jouw abonnement te wijzigen.
Je ontvangt van de klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland een definitieve bevestiging als de wijziging is verwerkt.
Kan ik mijn fitnessabonnement tijdelijk stopzetten? Naar Artikel
Ja, in bepaalde gevallen kun je jouw fitnesabonnement tijdelijk stopzetten. Kijk bij de FAQ op de site van Bedrijfsfitness Nederland in welke gevallen dit van toepassing is.
Opschorten wegens vakantie is niet mogelijk.
Een opschorting kan niet met terugwerkende kracht ingaan.
Hoe zet je jouw fitnessabonnement tijdelijk stop?
Het tijdelijk stopzetten van jouw fitnessabonnement vraag je aan via MijnBFNL.nl of de klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland 0513 - 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl. Zij vertellen je ook welke verklaringen en andere bewijsdocumenten er nodig zijn.
Het uitstellen van een eventuele verlenging van jouw fitnessabonnement regel je hiermee automatisch. Na goedkeuring ontvang je een bevestiging per e-mail met de nieuwe einddatum van je abonnement.
Verrekening bij tijdelijk stopzetten
De verrekening van het fitnessabonnement met jouw werkgever loopt meestal gewoon door totdat je de hele 6 of 12 maanden hebt verrekend.
Omdat de einddatum van jouw abonnement wordt opgeschoven, ben je eerder klaar met verrekenen terwijl jouw abonnement nog doorloopt (net zo lang als de opschortingsperiode).
Zodra jouw werkgever een nieuwe factuur van ons ontvangt, start de verrekening van de volgende abonnementsperiode.
Lees meer
Mijn bedrijfsfitnessabonnement loopt binnenkort af. Moet ik mij opnieuw inschrijven? Naar Artikel
Jouw bedrijfsfitnessabonnement wordt automatisch verlengd. Het is dus niet nodig om je opnieuw in te schrijven.
Jouw werkgever ontvangt weer een factuur voor 6 of 12 maanden, afhankelijk van het abonnement dat je in eerste instantie koos.
De verlening gebeurt onder dezelfde voorwaarden zoals ze bij jouw eerste abonnement golden: het bedrag wordt op dezelfde manier verrekend en je houdt hetzelfde type abonnement.
Na verlenging wordt de eerste contract-vast-periode omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Dit betekent dat jouw abonnement tussentijds opzegbaar is, met één abonnementsmaand opzegtermijn. Zeg je dan jouw abonnement op? Dan volgt er een creditnota en wordt de verrekening met jouw salaris stopgezet.
Wil je jouw abonnement opzeggen of wijzigen? Dit kun je zelf regelen via MijnBFNL.nl of neem contact op met Bedrijfsfitness Nederland, via 0513 – 633 111, of klantenservice@bfnl.nl.