Terug
Artikelen

Hoe werkt het belastingvoordeel als je een product koopt via FiscFree® Naar Artikel

Je bent blij dat je via jouw werkgever iets bij FiscFree® mag kopen met belastingvoordeel. Maar je snapt eigenlijk niet hoe dat belastingvoordeel nou precies werkt. Lees dan de uitleg hieronder.


Verschil tussen kopen in de winkel en kopen via FiscFree®

Koop je - buiten FiscFree® om - iets in de winkel of online, dan is dat heel duidelijk: je rekent jouw aankoop direct af en je krijgt daarvan een bonnetje. 

Koop je iets via FiscFree®, dan hoef je jouw aankoop niet direct zelf af te rekenen en je krijgt ook geen bonnetje.

Hoe werkt dat dan precies?


Verrekenen in plaats van rechtstreeks betalen

Stel, je mag bij jouw werkgever een fiets van maximaal € 1.000,- met belastingvoordeel via FiscFree® aanschaffen. 

Kost de fiets die jij graag wil meer dan € 1.000,-? Dan mag je die wel kiezen. Je betaalt het bedrag boven de € 1.000,- direct via iDEAL. Over dit extra bedrag heb je geen belastingvoordeel. 

 

Nu heb je een prachtige nieuwe fiets uitgezocht die € 1.000,- kost. Je koopt die fiets dan niet direct in de winkel, maar je vraagt hem aan via jouw FiscFree®-account. Jouw werkgever keurt jouw aanvraag goed en nadat jij de fiets van de rijwielhandelaar hebt gekregen betaalt jouw werkgever die € 1.000,- van jouw fiets aan FiscFree®. FiscFree® betaalt vervolgens weer de rijwielhandelaar. 


Tijdens jouw aanvraag via FiscFree® heb je aangegeven hoe jij jouw aankoop aan jouw werkgever wilt terugbetalen/verrekenen . Jouw werkgever bepaalt welke mogelijkheden (ook wel bronnen genoemd) je daarvoor hebt. Dit vind je ook allemaal terug in de spelregels in FiscFree®.


Inkomstenbelasting

Nu eerst even een klein zijsprongetje, dat nodig is voor het vervolg van deze uitleg. 

Jij betaalt ieder jaar belasting over het salaris dat je ontvangt; dit heet inkomstenbelasting. 

Hoeveel dit voor jou precies is kunnen wij hier niet zeggen. Dat hangt af van jouw inkomsten en jouw vermogen. We hebben in Nederland belastingschijven met verschillende tarieven. En wat ook een rol speelt, is of jij bijvoorbeeld aftrekbare kosten of schulden hebt.

Gemiddeld betalen werkenden in Nederland ongeveer 40% belasting. In het rekenvoorbeeld hieronder gaan we daar voor het gemak dan ook even vanuit.


Berekening van jouw belastingvoordeel

Weer terug naar die fiets die je graag via FiscFree® wilt bestellen.

Je kiest die mooie fiets van € 1.000,- en je geeft in FiscFree® aan dat je de fiets met jouw werkgever wil verrekenen met jouw brutoloon, verdeeld over een periode van 10 maanden. Dat betekent dat je gedurende 10 maanden € 100,- per maand minder salaris krijgt. Je denkt nu vast: maar wat is dan nou mijn voordeel?

Als jouw werkgever jou die 10 maanden x € 100,- ofwel € 1.000,- salaris had gegeven, dan had jij daarover 40% inkomstenbelasting moeten afdragen. Netto ontvang je van die € 1.000,- dus maar € 600,-.

Nu heb je dus die fiets van € 1.000,-, waar je eigenlijk dus maar € 600,- voor hebt betaald. Ofwel, je hebt een voordeel van € 400,-!


Op de website van FiscFree® staat een rekenvoorbeeld van het belastingvoordeel bij deelname aan FiscFree®. Je kunt hier het bedrag van jouw aankoop en jouw jaarsalaris invullen. FiscFree® berekent dan een indicatie van jouw belastingvoordeel. Je vindt jouw jaarsalaris op je loonstrook.

Als je inlogt op jouw FiscFree®-account vind je ook een rekenvoorbeeld. Bij dit rekenvoorbeeld kies je via het drop-down menu de categorie waar jouw bruto jaarsalaris invalt. Heb je dit gedaan? Dan wordt er een indicatie van jouw belastingvoordeel berekend. 

Let wel op! Bij al deze berekeningen geldt dat het echt een indicatie van jouw voordeel is. Jouw échte voordeel kan heel anders zijn. 


Lees meer




Mag ik een product kiezen dat duurder is dan het bedrag dat ik met mijn werkgever mag verrekenen? Naar Artikel

De mogelijkheid om een product te kiezen dat duurder is dan het bedrag dat je met jouw werkgever mag verrekenen, hangt af van de spelregels van jouw werkgever.

Bij de meeste werkgevers is het mogelijk om een product te bestellen dat duurder is dan het maximaal te verrekenen bedrag. 

Het extra bedrag betaal je zelf. Dit doe je tijdens jouw aanvraag via FiscFree® en gaat meestal via een iDEAL betaling.

Let er goed op dat je alleen belastingvoordeel hebt over het bedrag dat je met jouw werkgever verrekent. Dus niet op het bedrag dat je via iDEAL rechtstreeks aan FiscFree® betaalt.

Geeft jouw werkgever geen akkoord op jouw aanvraag via FiscFree®? Dan krijg je het bedrag dat je rechtstreeks aan FiscFree® hebt betaald binnen 3 werkdagen weer automatisch teruggestort op jouw rekening.


Lees meer



Met wie moet ik contact opnemen als ik vragen heb? Naar Artikel

Afhankelijk van je vraag neem je contact op met de leverancier van je product of met FiscFree®. 

  • Heb je na levering van je product een vraag over het product, onderhoud of garantie. Neem dan contact op met de leverancier van je product.
  • Heb je een vraag over je FiscFree® account of over het bestelproces in FiscFree®, waarop je het antwoord niet terug kan vinden in de veel gestelde vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van FiscFree® via de contactgegevens hieronder. 
  • Heb je een vraag over je fitnessabonnement waarop je het antwoord niet terug kan vinden in de veel gestelde vragen? Neem dan contact op met Bedrijfsfitness Nederland via onderstaande contactgegevens.


Hieronder vind je een overzicht van de contactgegevens.


Fiets 

Neem contact op met de leverancier van je fiets. De contactgegevens vind je terug op de overeenkomst met de rijwielhandelaar of in jouw FiscFree® account. Klik in jouw FiscFree® account op Details bestelling. Aan de rechterkant bij Leverancier vind je de gegevens.  


Heb je de fiets besteld bij de webshop via FiscFree®? Dan is Fietsvoordeelshop de leverancier van jouw fiets. 


Fietsvoordeelshop Klantenservice


Fitness

Bedrijfsfitness Nederland is de leverancier van jouw fitness abonnement. Wijzigen en opzeggen van jouw abonnement regel je gemakkelijk zelf via MijnBFNL.nl.


Bedrijfsfitness Nederland Klantenservice 


Mobiele telefoons en abonnementen

Belsimpel is de leverancier van de waardeboncode voor jouw bestelling bij Belsimpel.nl. Heb je vragen over de waardeboncode, het bestelde product of de garantie? Dan kun je bij Belsimpel terecht.


Belsimpel Klantenservice



Computers / tablets

Paradigit is de leverancier van jouw gekozen product. Heb je vragen over het bestelde product of over de garantie? Dan kun je terecht bij Paradigit.

 

Paradigit klantenservice


Weekendje weg

Bookit is de leverancier van je Cadeau Card Weekendjeweg.nl. Heb je vragen over jouw Cadeau Card of de reservering via Weekendjeweg.nl? Je kunt terecht bij Bookit.


Weekendjeweg.nl klantenservice  


Thuiswerkplek

De leverancier van jouw product is Workwize. Heb je vragen over het bestelde product of over de garantie? Je kunt terecht bij Workwize.


Workwize klantenservice

E-mail: supportfiscfree@goworkwize.com


Hybride Warmtepomp

HAASheat is de leverancier van de warmtepomp. Voor vragen over het product, de installatie en de nazorg kun je terecht bij HAASheat.


HAASheat klantenservice


Zonnepanelen

SAASsolar is de leverancier van de zonnepanelen. Voor vragen over het product, de installatie en de nazorg kun je terecht bij SAASsolar.


SAASsolar klantenservice


Leuke extra’s 

De Bijenkorf, bol.com en Coolblue zijn leveranciers waarmee FiscFree® samenwerkt in deze categorie. 

Heb je vragen over jouw cadeaucard, waardebon of over het product dat je daarmee besteld hebt? 

Neem contact op met de leverancier van jouw product.


De Bijenkorf klantenservice


Bol.com klantenservice


Coolblue klantenservice


Verse maaltijden

In de categorie verse maaltijden worden de waardevouchers geleverd door Hellofresh en Green Chef.


HelloFresh


Green Chef


FiscFree®

Heb je vragen over jouw account of over het voltooien van jouw bestelling via FiscFree®? Neem contact op de FiscFree® klantenservice.


FiscFree® Klantenservice

Telefoon: 0513-433057

E-mail: helpdesk@fiscfree.nl


Fietsverzekering

Kies je voor een fietsverzekering via FiscFree®?  Dan is Kingpolis de verzekeraar van jouw fiets. 

Wil je een wijziging doorgeven? Dan kan dat via de FiscFree® klantenservice. Zij helpen je graag verder en geven de wijziging voor jou door aan Kingpolis. 


Kingpolis Klantenservice





Waar vind ik de status van mijn bestelling? Naar Artikel

Om de status van jouw bestelling te kunnen zien log je in op jouw FiscFree® account. Je ontvangt ook automatisch een e-mail als jouw werkgever de bestelling heeft afgekeurd of helemaal heeft goedgekeurd. 


Zo vind je de status van jouw bestelling

  • Ga naar de website www.fiscfree.nl en log in.
  • Na het inloggen kom je op de welkomstpagina.
  • Scrol helemaal naar beneden, dan zie je een kopje Mijn bestellingen. 
  • Hier vind je een overzicht van al jouw bestellingen.
  • Onder het kopje Status vind je de status van jouw bestelling.


Status wijziging 

  • Je krijgt automatisch bericht via e-mail als dat jouw werkgever jouw aanvraag heeft afgekeurd of als jouw aanvraag helemaal is goedgekeurd.  


Lees meer


Wanneer weet ik of mijn bestelling is goedgekeurd? Naar Artikel

Zodra jouw werkgever jouw bestelling helemaal heeft goedgekeurd ontvang je hiervan bericht per e-mail. 

Ook als jouw werkgever niet akkoord gaat met jouw bestelling krijg je hiervan per e-mail bericht met daarbij ook direct de reden waarom jouw werkgever niet akkoord gaat.


Heb je nog niets gehoord? Log in op jouw FiscFree® account om de status van jouw bestelling op te zoeken. 


Lees meer



Wat betekent netto te betalen? Naar Artikel

Jouw werkgever bepaalt per productgroep het bedrag dat je maximaal bruto mag verrekenen. De hoogte van dit bedrag vind je in de spelregels. Over dit bedrag heb jij belastingvoordeel. Je verrekent het namelijk met jouw werkgever doordat jij tijdelijk afziet van bepaalde bruto loonbestanddelen.


Kies je een product dat duurder is dan het bedrag dat je maximaal bruto met jouw werkgever mag verrekenen? Dan betaal je het extra bedrag netto bij. Over dit bedrag heb je geen belastingvoordeel


Hoe je deze netto bijbetaling doet hangt af van de spelregels van jouw werkgever. Meestal is dit via iDEAL rechtstreeks aan FiscFree®.  

 



Wat is de status van mijn bestelling? Naar Artikel

Om de status van jouw bestelling te kunnen zien log je in op jouw FiscFree® account. Je ontvangt ook automatisch een e-mail als jouw werkgever de bestelling heeft afgekeurd of helemaal heeft goedgekeurd. 


Zo vind je de status van jouw bestelling

  • Ga naar de website www.fiscfree.nl en log in.
  • Na het inloggen kom je op de welkomstpagina.
  • Scrol helemaal naar beneden, dan zie je een kopje Mijn bestellingen. 
  • Hier vind je een overzicht van al jouw bestellingen.
  • Onder het kopje Status vind je de status van jouw bestelling.


Wat betekent de tekst die ik bij de status van mijn bestelling zie staan?

De goedkeuring van jouw aanvraag door de werkgever bestaat altijd uit 2 stappen: de bestelling en de verrekening

Bij de status van jouw bestelling kun je verschillende teksten zien staan. Hieronder een uitleg van de betekenis hiervan.

  • Bestelling wacht op akkoord 
    Jouw werkgever heeft het bericht van jouw bestelling ontvangen en moet nog controleren of je mee mag doen met FiscFree®. Het bepalen of de bestelling akkoord is doet jouw werkgever op basis van de spelregels in FiscFree®.
    Heeft jouw werkgever de bestelling goedgekeurd? Dan verandert de status automatisch naar Bestelling goedgekeurd. 
  • Verrekening wacht op akkoord
    Bij deze stap gaat het erom of je het te verrekenen bedrag kunt uitruilen met de bruto looncomponenten die jij in jouw aanvraag hebt aangegeven. Jouw werkgever moet dit nog controleren.
    Heeft jouw werkgever de verrekening goedgekeurd? Dan verandert de status automatisch naar Verrekening goedgekeurd. 
  • Bestelling goedgekeurd/Verrekening goedgekeurd 
    Jouw werkgever heeft akkoord gegeven op jouw bestelling en op de verrekening.
    De leverancier van het product ontving bericht dat het gekozen product aan jou mag worden geleverd. De leverancier houdt jou nu op de hoogte van de voortgang. 
  • Wacht op levering
    De leverancier van het product ontving bericht dat ze het gekozen product aan jou mogen leveren. Heb je vragen over de levering? Neem dan contact op met de leverancier van het product.   


Staat er een icoontje onder het kopje Betalen/Verrekenen?

Zie je onder het kopje Betalen/Verrekenen nog een icoontje staan? Dan betekent dit dat je jouw bestelling nog niet helemaal hebt afgerond. Klik op het icoontje, dan ga je terug naar de stap in het bestelproces waar je gebleven bent. Doorloop vanaf hier de stappen en rond jouw bestelling af zodat jouw aanvraag bij jouw werkgever terecht komt ter goedkeuring.


Lees meer


Wat kan ik bestellen bij FiscFree®? Naar Artikel

Wat je precies kunt bestellen bij FiscFree® verschilt per werkgever. Als je wilt weten wat je bij jouw werkgever kunt bestellen moet je eerst inloggen bij FiscFree®. 


Account aanmaken

Om in te kunnen loggen bij FiscFree® moet je een account hebben. 


Overzicht aanbod via FiscFree® van jouw werkgever

  • Ben je ingelogd in jouw account van FiscFree®? Dan kom je als eerste bij de welkomstpagina.
  • Helemaal bovenaan de pagina zie je een blaadje met daarbij de tekst Overzicht spelregels.
  • Als je op dit blaadje klikt krijg je een overzicht van alle productgroepen die jouw werkgever aanbiedt en alle spelregels die daarbij horen.
  • Onder de welkomsttekst staat En wat kiest u met belastingvoordeel?
  • Als je vanaf daar naar beneden scrollt zie je 1 of meerdere kaders met steeds een kop en een plaatje. Dit zijn de verschillende productgroepen die jouw werkgever aanbiedt. 
  • Klik je bij 1 van die productgroepen op shop nu, dan kun je meer over deze productgroep lezen.
  • Ook zie je dan bovenaan weer een blaadje met daarbij de tekst Overzicht spelregels. Dit zijn alle spelregels van die productgroep waar je op dat moment in kijkt. 
  • Bovendien zie je als je iets naar beneden scrollt ook nog een keer het woord spelregels met daaronder een overzicht van de spelregels voor deze productgroep.
  • Helemaal rechts onderaan staan de meest gestelde vragen, daar kun je op klikken voor meer informatie.


Lees meer

Wat moet ik doen als ik een herinnering krijg dat mijn bestelling nog niet is afgerond? Naar Artikel

Als je een herinnering krijgt dat jouw bestelling nog niet is afgerond, heb je waarschijnlijk de verrekening nog niet ingevuld. De verrekening is de afspraak die je maakt met jouw werkgever over het terugbetalen van het product dat jij wil aan jouw werkgever. 


Volg deze stappen

  1. Log in op jouw FiscFree® account.
  2. Je komt nu op de welkomstpagina.
  3. Scroll helemaal naar beneden op deze welkomstpagina.
  4. Je ziet daar het kopje mijn bestellingen.
  5. Bij de bestelling waar het om gaat zie je bij status staan verrekening nog niet ingevuld.
  6. Ga naar het kopje betalen/verrekenen.
  7. Klik op het tekentje met de 3 puntjes en 3 streepjes.
  8. Je gaat dan automatisch naar het scherm waar je ziet staan nog te verrekenen met uw werkgever en daarachter staat een bedrag.
  9. Daaronder staan de verschillende manieren waarop je het aangekochte product aan jouw werkgever kan terugbetalen. 
  10. Volg nu de stappen voor het invullen van de verrekening.


Hoe doe je een aanvraag in FiscFree®

Jouw aanvraag via FiscFree® bestaat uit 2 stappen:

  1. Bestelling: je kiest het product dat je wil
    Je bekijkt welke producten er allemaal mogelijk zijn.
    Je bekijkt ook de spelregels helemaal bovenaan de pagina, bij bekijk hier de spelregels.
    Dan klik je op shop nu bij het product dat je graag wil.
    Je maakt jouw keuze.
  2. Verrekening: je vult in hoe je jouw gekozen product aan de werkgever wil terugbetalen
    Jouw werkgever betaalt jouw gekozen product tot een bepaald maximumbedrag.
    Voor het bedrag dat jouw werkgever voor jou betaalt geef je aan hoe jij dat aan jouw werkgever gaat terugbetalen. Dit noemen we ook wel verrekenen.
    Jouw werkgever biedt jou voor dit terugbetalen verschillende mogelijkheden, ook wel bronnen genoemd.
    In FiscFree® staat het overzicht van de verschillende bronnen.
    Het kan zijn dat de bronnen niet bij iedere productgroep hetzelfde zijn.
    Is het product duurder dan wat jouw werkgever als maximumbedrag heeft aangegeven, dan betaal je het extra bedrag gewoon zelf netto. Dit doe je meestal via iDEAL rechtstreeks aan FiscFree®.


Lees meer


Wat moet ik doen als mijn bestelling is afgekeurd? Naar Artikel

Heb je een bericht via de mail ontvangen dat jouw werkgever jouw bestelling heeft afgekeurd? Dan hoef je zelf verder niets te doen. Door deze afkeuring wordt jouw bestelling afgesloten. 

Heb je een iDEAL betaling gedaan? Dan ontvang je het bedrag automatisch binnen 3 tot 5 werkdagen terug op jouw rekening. 


Een nieuwe bestelling plaatsen

  • Jouw werkgever geeft in de mail vaak ook de reden van afkeuren aan. Lees deze mail goed. Pas jouw eventuele volgende bestelling hierop aan. 
  • In de spelregels staat aan welke voorwaarden je moet voldoen om een bestelling te mogen plaatsen. 
  • Heb je vragen over de afgekeurde bestelling? Neem dan contact op met je werkgever. 


Is alleen de verrekening afgekeurd?

Heeft jouw werkgever alleen de verrekening afgekeurd? Dit betekent dat jouw bestelling wel is goedgekeurd, maar dat je het gekozen product op een andere manier moet verrekenen met jouw werkgever.

In de mail die je ontvangt staat hoe je het gekozen product wel met jouw werkgever kunt verrekenen.

Volg deze stappen:

  1. Klik op de link in de mail.
  2. Log in op jouw FiscFree® account.
  3. Je komt nu op de welkomstpagina.
  4. Scrol helemaal naar beneden op deze welkomstpagina.
  5. Je ziet daar het kopje mijn bestellingen.
  6. Bij de bestelling waar het om gaat zie je bij status staan verrekening nog niet ingevuld.
  7. Ga naar het kopje betalen/verrekenen.
  8. Klik op het tekentje met de 3 puntjes en 3 streepjes.
  9. Je gaat dan automatisch naar het scherm waar je ziet staan nog te verrekenen met jouw werkgever en daarachter staat een bedrag.
  10. Daaronder staan de verschillende manieren waarop je het aangekochte product aan jouw werkgever kunt terugbetalen. 
  11. Volg nu de stappen voor het invullen van de verrekening.


Lees meer



Wie beoordeelt mijn bestelling? Naar Artikel

Jouw werkgever beoordeelt jouw bestelling. Meestal is dit iemand van personeelszaken en/of van de salarisadministratie. 


Waar kijkt jouw werkgever naar bij de beoordeling van jouw bestelling

  • Jouw werkgever controleert of je aan alle spelregels voldoet. 
  • Jouw werkgever controleert of je het gekozen product kunt verrekenen met de bronnen die jij hebt aangegeven.


Lees meer



Hoe annuleer ik mijn bestelling? Naar Artikel

De status van jouw bestelling bepaalt of jij jouw bestelling kunt annuleren en hoe je dat doet. Deze status vind je terug in jouw FiscFree® account. Ook word je via de mail op de hoogte gehouden van de bestelstatus. 

Lees hieronder hoe je jouw bestelling kunt annuleren. 


Is de bestelling door jouw werkgever goedgekeurd?

  • Niet goedgekeurd: Als de bestelling en de verrekening nog niet goedgekeurd zijn door jouw werkgever kun je jouw bestelling annuleren. Ga naar Bestelling en verrekening zijn nog niet goedgekeurd.
  • Goedgekeurd: Is het gekozen product al geleverd? 
    • Ja: Neem contact op met de leverancier van het product om te bespreken of het product retour kan en bespreek de retourwijze. Ga vervolgens naar Bestelling annuleren.
    • Nee: Je kunt de bestelling annuleren, afhankelijk van het gekozen product. Ga naar Bestelling annuleren.


Instructie: Bestelling en verrekening zijn nog niet goedgekeurd

  1. Log in op jouw FiscFree® account.
  2. Scrol op de eerste pagina helemaal naar beneden.
  3. Onder het kopje Mijn bestellingen staat jouw bestelling.
  4. Ga naar het kopje Details en klik op het blaadje Details bekijken.
  5. Scrol helemaal naar beneden en klik rechts onderaan op Bestelling annuleren.
    • Wanneer deze optie niet beschikbaar is neem je contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.
  6. Je krijgt de vraag Weet u zeker dat u deze bestelling wilt annuleren?
  7. Als je het zeker weet, klik je op Akkoord.
  8. Jouw bestelling is nu geannuleerd.
    • Je krijgt geen mail van jouw annulering.
    • Je ziet de bestelling niet meer staan in jouw FiscFree® account onder Mijn bestellingen.
    • Heb je een iDEAL betaling aan FiscFree® gedaan voor het netto (niet met jouw werkgever te verrekenen) bedrag? Dan krijg je dit bedrag binnen een paar dagen terug op jouw rekening gestort.



Instructie: Bestelling annuleren 

Je kunt de bestelling niet zelf annuleren. Volg de onderstaande stappen om de annulering in gang te zetten. 

Let op! Betreft het een bestelling bij bol.com, Coolblue, Bijenkorf, HelloFresh, GreenChef of Weekendjeweg?. Dan kan jij helaas jouw bestelling niet meer annuleren


  1. Noteer het bestelnummervan het product dat je wilt annuleren.
    • Dit bestelnummer vind je bij Mijn bestellingen in jouw FiscFree® account. 
    • Je vindt het nummer ook in de bevestigingse-mail van jouw bestelling.
  2. Stuur een mail naar annuleringen@fiscfree.nlen vermeld daarin:
    • Het bestelnummer van de bestelling die je wilt annuleren.
    • Jouw naam, adres en woonplaats.
    • De reden van annulering.
    • Of de leverancier op de hoogte is van de annulering.
    • Zet jouw werkgever altijd in de CC van de mail.
    • Stuur je retourbevestiging mee als je de bestelling wilt annuleren.
  3. Wij nemen jouw annulering in behandeling en als het nodig is nemen we contact met jou op. 
  4. Je ontvangt bericht per e-mail als de annulering is gelukt.
  5. Is de annulering gelukt en heb je een iDEAL betaling aan FiscFree® gedaan voor het netto (niet met jouw werkgever te verrekenen) bedrag? Dan krijg je dit bedrag binnen een paar dagen terug op jouw rekening gestort.



Uitzonderingen

  • Bestelling bij BelSimpel.nl? Wij controleren of de vouchercode al is gebruikt. Is dat het geval, dan kun je jouw bestelling niet meer annuleren. Heb je maar een deel gebruikt? Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.
  • Cadeaukaarten van bol.com, Coolblue en Bijenkorf kunnen niet geannuleerd worden. 
  • HelloFresh en GreenChef kunnen niet geannuleerd worden.
  • Weekendjeweg kan niet geannuleerd worden.  



Lees meer





Wat is de levertijd van mijn bestelling? Naar Artikel

De levertijd van jouw bestelling hangt af van het product dat je hebt besteld.


Jouw werkgever beoordeelt eerst jouw aanvraag. Heeft jouw werkgever de aanvraag goedgekeurd? Dan krijgt de leverancier automatisch bericht dat de bestelling aan jou geleverd mag worden. 


De leverancier van jouw product houdt jou op de hoogte van de leverdatum. 


Lees meer



Hoe annuleer ik de fietskaart? Naar Artikel

Een fietskaart kun je zelf makkelijk annuleren door in te loggen op je FiscFree® account. Volg de onderstaande stappen om de fietskaart te annuleren


Fietskaart annuleren

  • Log in bij FiscFree®.
  • Ga naar de categorie fiets.
  • Klik op shop nu.
  • Scrol vervolgens naar beneden tot Via een aangesloten rijwielhandelaar.
  • Kies voor de optie annuleren achter de fietskaartcode.


Lees meer



Aan welke regels moet ik voldoen om producten met belastingvoordeel aan te schaffen bij FiscFree®? Naar Artikel

Wanneer je iets kunt bestellen bij FiscFree® verschilt per werkgever. Als je wilt weten wanneer je bij jouw werkgever iets mag bestellen via FiscFree® moet je eerst inloggen bij FiscFree®. 


Account aanmaken

Om in te kunnen loggen bij FiscFree® moet je een account hebben. 



Zo zie je wanneer je van jouw werkgever mee mag doen met FiscFree®

  • Ben je ingelogd in jouw account van FiscFree®? Dan kom je als eerste bij de welkomstpagina.
  • Helemaal bovenaan de pagina zie je een blaadje met daarbij de tekst Overzicht spelregels.
  • Als je op dit blaadje klikt krijg je een overzicht van alle productgroepen die jouw werkgever aanbiedt en alle spelregels die daarbij horen.
  • Als eerste zie je de algemene spelregels. Dit zijn spelregels die altijd gelden, ongeacht welke productgroep je kiest.
  • Daaronder zie je per productgroep de spelregels staan die gelden voor deelname aan die productgroep.
  • Klik je bij 1 van die productgroepen op shop nu, dan kun je meer over deze productgroep lezen.
  • Ook zie je dan bovenaan weer een blaadje met daarbij de tekst Overzicht spelregels. Dat zijn alle spelregels van die productgroep waar je op dit moment in kijkt. 
  • Bovendien zie je als je iets naar beneden scrolt ook nog een keer het woord spelregels met daaronder een overzicht van de spelregels voor deze productgroep.


Lees meer




Hoe vaak mag ik gebruik maken van FiscFree®? Naar Artikel

Hoe vaak je gebruik mag maken van FiscFree® vind je in de spelregels. Deze spelregels zie je als je inlogt in FiscFree®. Lees zowel de algemene spelregels als de spelregels van de productgroep waar je gebruik van wilt maken.


Deelnamefrequentie

In de spelregels staat uit welke productgroepen je kunt kiezen en hoe vaak je mee mag doen.

  • Er gelden regels voor hoe vaak je mee mag doen zoals: 
    • Hoe vaak mag je een bestelling doen binnen een bepaalde periode?
    • Hoe vaak mag je een bestelling doen in de betreffende productgroep?
    • Mag je, voor een bepaalde tijd, aan de ene productgroep niet meer meedoen als je iets hebt gekozen uit een andere productgroep?
  • Er staat hoe vaak je per jaar of per kalender een bestelling mag doen. 
    • Per jaar: Je mag een x-aantal jaren later weer een bestelling doen, daarbij maakt het niet uit op welk moment in dat jaar. Hoeveel jaren later? Dat hangt af van de spelregels die jouw werkgever hanteert.
    • Per kalenderjaar: Er moet een exact aantal maanden tussen jouw vorige en je nieuwe bestelling zitten, gerekend vanaf de leverdatum van jouw voorgaande bestelling. Hoeveel maanden precies? Dat hangt af van de spelregels die jouw werkgever hanteert.
    • Per aantal maanden: In de spelregels staat hoeveel maanden er tussen jouw nieuwe en jouw vorige bestelling moeten zitten. Daarbij wordt gerekend vanaf de leverdatum of van de besteldatum van jouw vorige bestelling. Welke van de 2 wordt gehanteerd hangt af van de spelregels van jouw werkgever.


Lees meer



Waar vind ik de spelregels? Naar Artikel

De spelregels voor deelname aan FiscFree® vind je als je inlogt op jouw FiscFree® account. 

Er zijn algemene spelregels, die op alle productgroepen van toepassing zijn. 

Daarnaast gelden er spelregels per productgroep. 


Zo kom je bij de spelregels:

  1. Log in op jouw FiscFree® account. 
  2. Klik naast het FiscFree® logo links bovenaan op het icoontje met de tekst ‘Bekijk hier de spelregels’. 
  3. Nu zie je het overzicht van alle spelregels die gelden voor deelname aan FiscFree®.


Tijdens het bestellen van jouw gewenste product kun je ook de spelregels nalezen: 

  1. Klik bij de productgroep waar jij iets uit wilt kiezen op shop nu.
  2. Je komt nu bij de pagina van die specifieke productgroep. 
  3. Je ziet naast het FiscFree® logo links bovenaan het icoontje met ‘Bekijk hier de spelregels’. Als je daarop klikt zie je de algemene spelregels en de spelregels die gelden als je wilt deelnemen aan de productgroep waar jij interesse in hebt.
  4. Scrol je verder naar beneden? Dan zie je rechts naast het Stappenplan ook nog het kopje Spelregels. Hier staan ook alle spelregels die van toepassing zijn voor deelname aan deze productgroep.


Lees meer


Wat zijn spelregels? Naar Artikel

Spelregels zijn voorwaarden die jouw werkgever stelt voor deelname aan FiscFree®. Je vindt deze spelregels als je inlogt op jouw FiscFree® account. 


Lees zowel de algemene spelregels als de spelregels van de productgroepen goed door, voordat je jouw aanvraag via FiscFree® doet.


Heb je een aanvraag via FiscFree® gedaan? Dan gaat er een automatisch bericht naar jouw werkgever, om jouw aanvraag te beoordelen. Jouw werkgever controleert of je aan alle spelregels voldoet. 

  • Voldoe je niet aan alle spelregels? Dan ontvang je een mail van jouw werkgever waarin staat dat jouw aanvraag wordt afgekeurd met de daarbij behorende reden. Het kan ook zijn dat jouw werkgever jou vraagt om jouw bestelling aan te passen en opnieuw in te dienen.
  • Voldoe je wel aan alle spelregels? Dan keurt jouw werkgever jouw aanvraag goed en ontvang jij daarvan automatisch bericht per e-mail.


Lees meer



Wie bepaalt de spelregels? Naar Artikel

De spelregels worden bepaald door de werkgever. Dit zijn de voorwaarden waaraan de bestelling en de verrekening moeten voldoen. 


Controleren van de bestelling

  • Nadat de bestelling is afgerond wordt deze bij uw werkgever gecontroleerd aan de hand van de spelregels.
  • Dit wordt meestal gedaan door iemand van de HR afdeling en/of salarisadministratie.
  • Nadat de bestelling en de verrekening zijn gecontroleerd krijg je hierover via e-mail bericht.


Lees meer